بازدید کننده گرامی باتوجه به نوسانات قیمت لطفا قبل از خرید تماس حاصل فرمایید.
بازدید کننده گرامی: موجودی و قیمت تمامی محصولات استوک پی سی، آپدیت می باشد.
خرید مطمئن با استوک پی سی
آخرین مقالات

پاور برای سیستم گیمینگ

پاور برای سیستم گیمینگ

با توجه به این که کامپیوتر‌های گیمینگ از cpu، مادربرد و کارت‌های گرافیک قوی به نسبت کامپیوتر‌های ساده برخوردارند، نیاز به پاور قدرتمندتری هم دارند. در ادامه به بررسی انواع پاور برای سیستم گیمینگ می‌پردازیم و شما را در خرید پاور متناسب با نیازتان راهنمایی می کنیم.

برند‌های مناسب پاور برای سیستم گیمینگ

در این مقاله قرار است که به معرفی مناسب‌ترین برندهای پاور برای سیستم گیمینگ در ایران بپردازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

پاور‌ گرین (green)

پاور برای سیستم گیمینگ

برند گرین، برندی ایرانی است که به طراحی و تولید کیس، لوازم جانبی و … می پردازد و متناسب به هر نوع سیستمی پاور دارد. پاورهای GED مناسب برای کامپیوتر های گیمینگ حرفه ای است و پاور مدل GREEN GP580A-ES برای سیستم های گیمینگ میان رده کاربرد دارد. پاورهای green GP430a و gb480a-eud برای سیستم های خانگی و مدل GP330s برای کیس های دسکتاپ طراحی شده است. لازم به ذکر است که بازه قیمت پاور‌های گرین از 300 هزار تومان تا 8 میلیون و پانصد هزار تومان است.
از سری پاورهای مختلف ارائه شده توسط این شرکت می توان به پاورهای سری HE ، SP، EU، HP و OC اشاره کرد.

  • سری OC

پاور‌های عرضه شده در این سری دارای توان ۶۵۰ تا ۱۶۰۰ وات هستند. بازدهی این سری از پاور‌ها ۸۹ درصد است و سطح بسیار خوبی از لحاظ نویز دارند و ساکت‌ترین سری پاور از سری‌های پاور green است. این سری از پاورها انتخاب بسیار خوبی برای گیمرهای حرفه ای است.

  • سری HP

پاورهای سری HP دارای توان ۶۰۰ تا ۷۰۰وات هستند و حداکثر میزان بازدهی آن ۸۵ درصد است و برای کاربران گیمر کاربردی است؛ همچنین این سری از پاورها از لحاظ نویز در سطح Ultra Silent قرار دارند و پس از سری OC ساکت ترین پاورها محسوب می‌شوند. پاورهای سرس HP برای سیستم‌های گیمینگ میان رده مناسب هستند.

  • سری EU

سری EU پاور گرین توانی بین ۳۸۰ تا ۶۰۰ وات را تشکیل می‌دهند، حداکثر بازدهی آن ۸۲ درصد است و سطح نویز این پاور مانند سری hp در سطح Ultra Silent است. این سری از پاورها برای سیستم های گیمینگ پایین رده مناسب هستند.

  • سری‌های SP و HE

پاورهای سری SP وHE از نظر قدرت در پایین ترین جایگاه قرار دارند، پاورهای سری SP توانی بین 330 تا 480 وات و سری HE توانی بین 330 تا 380 وات دارند. حداکثر بازدهی این سری از پاورها ۸۲ درصد و سطح نویز آن ها  Ultra Silent است.

این سری از پاورها گزینه مناسبی برای سیستم های سبک و اداری هستند. علاوه بر این دو سری پاورهای گرین سری ZS نیز جدیدا وارد بازار شده اند که توانی بین 550 تا 750 وات دارند و بازدهی آن ها در حدود 85 درصد است.

پاور گریت وال (Great Wall)

پاور برای سیستم گیمینگ

قدرتمندترین پاور این برند چینی مدل  GreatWall GW-EPS۲۰۰۰BL، است. تمام ماژولار بودن، تنوع، تعداد بالای خروجی، 8 پین گرافیکی، 6 خروجی مولکس، 15 خروجی ساتا، دو خروجی 8 پین مخصوص پردازنده و یک خروجی 24 پایین مادربرد از ویژگی های این مادر است. از دیگر مزایای این پاورها می توان به بی صدا بودن و پایداری بالا جریان خروجی و دمای پایین اشاره کرد.

پاور کولر مستر (cooler master)

کولر مستر برند تایوانی است که بیشترین تمرکز خود را بر روی انواع کامپیوترهای دسکتاپ گذاشته است، بازه قیمتی پاورهای کول مستر چیزی در حدود 900 هزار تومان تا 24 میلیون تومان است.

پاور ایسوس (asus)

ایسوس برندی تایوانی است که در زمینه تولید ماردبرد و کارت های گرافیکی بسیار متبحر است. بازه قیمت پاور های ایسوس از 227 هزار تومان تا 19 میلیون تومان است. پاور ایسوس مدل ROG Strix 750G برای سیستم های گیمینگ حرفه ای و مدل TUF Gaming 750B برای سیستم های خانگی مناسب است.

پاور کورسیر (corsair)

برند کورسیر، برندی آمریکایی است که گران قیمت‌ترین پاور را به خود اختصاص داده است، با وجود کیفیت بالا اما در داخل کشور طرفداران چندانی ندارد. برای سیستم های معمولی می توان از پاورهای سری VS , CX , CS استفاده کرد. گیمر ها می توانند از سری های GS , TX , RM , HX , AX , AXi متناسب با توان مصرفی کامپیوتر خود انتخاب کنند اما  اگر به توان بیش از 100 وات نیاز باشد می توان از سری AXi استفاده کنند. بازه قیمت پاور های کورسیر از 1 میلیون و720 هزار تومان تا 16 میلیون و 985 هزار تومان است.

معرفی برندهای میان رده پاور برای سیستم گیمینگ

پاور دیپ کول (deep cool)

 پاور برای سیستم گیمینگ

فعالیت برند دیپ کول، بیشتر در زمینه تولید خنک‌کننده‌های مختلف مثل فن‌های کامپیوتر و لپ تاپ است. پاور‌های تولید شده توسط این شرکت، کیفیت و قیمت متوسطی دارند و مناسب برای مشتریانی است که پاور‌هایی با قیمت میان رده می‌خواهند.

پاور دیپ کول مدل DEEPCOOL DQ 550 ST مناسب برای سیستم های حرفه‌ای و کیس‌های گیمینگ است و پاور مدل DEEPCOOL DE 430 برای سیستم های خانگی  مناسب تر هستند. بازه قیمت پاور های دیپ کول از 850 هزار تومان تا 4 میلیون و 300 هزار تومان می باشد.

پاور تسکو (tsco)

تسکو، برندی ایرانی که بیشتر در زمینه تولید تجهیزات جانبی مانند: کیبورد، ماوس، هدفون و… فعالیت می کند. یکی از محصولات این شرکت، پاور کامپیوتر است . پاورهای این برند برای افرادی که به دنبال منبع تغذیه میان رده و ارزان قیمتی هستند، گزینه مناسبی است. مدل TP650W یکی از پاور های مناسب برند تسکو برای کامپیوتر های ساده و میان‌رده است. بازه قیمت پاور های تسکو از 490 هزار تومان تا 945 هزار تومان است.

برند پایین‌رده پاور های گیمینگ

پاور سادیتا (sadata)

برند سادیتا نیز یک برند ایرانی است که پاورهای ارزان قیمت و مناسبی را روان بازار کرده است از نمونه پاورهای این برند می توان به مدل های SP330، ATX400-Wو sp-230 اشاره کرد. بازه قیمت این پاورها از 200 هزار تومان تا 6 میلیون و500 هزار تومان است.

نکته مهم:

در صورتی که صدای سوت از پاور کامپیوتر شما بلند شود، مشخص می شود که پاور نیاز به تعمیر دارد و امکان دارد در دراز مدت به مادربرد و سایر اجزای کامپیوتر شما آسیب برساند.

سخن پایانی

در این مقاله انواع برندهای ایرانی و خارجی پاور کامپیوتر را به شما معرفی کردیم و سعی کردیم چند مدل مناسب برای خرید پاور به شما پیشنهاد کنیم، پاورهای تولیدی این برندها در سه دسته بالا رده، میان‌رده و پایین‌رده تولید می‌شوند  و هر کس متناسب با سیستم خود و بودجه‌ای که دارد می‌تواند خرید کند.

علاوه بر همه موارد گفته شده در بالا شما می توانید انواع پاورهای کامپیوتر ایرانی و خارجی را با بهترین قیمت و ضمانت کامل از مجموعه استوک پی سی خریداری کنید.؛ همچنین کارشناسان متخصص در حوزه کامپیوتر در زمان خرید همراه شما هستند و شما را در خرید پاور کامپیوتر راهنمایی می کنند و پاوری مناسب با کامپیوترتان را به شما پیشنهاد می کنند.

پاور برای سیستم گیمینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.