بازدید کننده گرامی باتوجه به نوسانات قیمت لطفا قبل از خرید تماس حاصل فرمایید.
بازدید کننده گرامی: موجودی و قیمت تمامی محصولات استوک پی سی، آپدیت می باشد.
خرید مطمئن با استوک پی سی
آخرین مقالات

بهترین راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی

راهنمای خرید سیستم مناسب کارهای طراحی

نمی‌توانید منکر پیشرفت تکنولوژی در همه جوانب شوید؛ اما آنچه بیشتر از همه در این میان به چشم می‌آید، به‌روز شدن کامپیوتر و انواع آن است. آنان که عمده فعالیت و کسب‌وکارشان طراحی است به‌خوبی می‌دانند که داشتن یک مجموعه خوب و به‌روز تا کجا می‌تواند به آن‌ها در پیشبرد شغلی که دارند کمک کند‌. اگر شما هم به این حرفه مشغول هستید، حتماً نیازمند راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی هستید.

درست است که منظور از یک سیستم طراحی قوی و قدرتمند مجموعه‌ای از نرم‌افزار و سخت‌افزارهایی است که به شما کمک می‌کند بهتر کارهای گرافیکی یا طراحی را انجام دهید؛ اما نکته مهم‌تر این است که بدانید این سیستم را باید از کجا تهیه کنید و چه مواردی را باید در آن بگنجانید. اگر با راهنمای خرید سیستم برای کارهای گرافیکی از سایت استوک پیسی همراه شوید، اطلاعات مهمی را به دست خواهید آورد.

از سخت‌افزار شروع کنید

اغلب سیستم‌ها این امکان را دارند که تصاویر شما را ویرایش کنند و آن را به همانی تبدیل کنند که می‌خواهید؛ اما اگر تصمیم دارید یک گرافیست خبره شوید بدون یک کامپیوتر حرفه‌ای نمی‌توانید آنچه در ذهنتان می‌گذرد را به منصه ظهور برسانید. همین امر مهم‌ترین دلیلی است که باید راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی را تا انتها بخوانید.

اولین نکته در راهنمای خرید سیستم طراحی به شما خواهد گفت سیستمی که برای شما مفید است لزوماً برای همکارتان نمی‌تواند کارآمد باشد. برای هر فرد سیستم خوب در ویژگی‌ خاصی معنی می‌شود. بااین‌ حال فراموش نکنید برخی موارد وجود دارد که برای همه از اهمیت بسزایی برخوردار است. سرعت پردازنده، حافظه و رزولوشن بالای صفحه‌نمایش و البته یک هارددیسک پرسرعت ازاین‌دست محسوب می‌شوند.

گام اول: هارد دیسک

یکی از مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی این است که سرعت هارددیسک را افزایش دهید؛ اما نکته اینجاست که نرم‌افزارهای طراحی گرافیک در واقع پردازنده‌های فشرده‌ای هستند که برای عملکرد بهتر نیازمند هارددیسکی هستند که حداقل معادل ۱ گیگاهرتز سرعت داشته باشد. اگر توان مالی دارید پردازنده سریع‌تری انتخاب کنید، در غیر این صورت زیر این عدد اصلاً گزینه مناسبی نیست.

حافظه دسترسی تصادفی یا همان که به نام رم آن را می‌شناسید در واقع عصای دست شما خواهد بود. این حافظه به سیستم کمک می‌کند که برخی موارد را به‌ اصطلاح در حافظه در دسترس نگه دارد. میزان رم هرچقدر بالاتر باشد به این معنی است که موارد بیشتری را به‌صورت هم‌ زمان می‌توانید پردازش کنید. عدد موردنظر شما باید ۸ گیگ باشد که اگر بتوانید از این میزان بيشتر تهیه کنید، برگ برنده دست شما است. ترکیب رم و سی‌پی‌یوی قوی باعث می‌شود تا بدون هیچ‌گونه زحمتی، نیمی از مسیر را رفته باشید.

گام دوم: انتخاب با دقت لوازم جانبی

یکی از نکاتی که ما در راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی برای شما ذکر خواهیم کرد این است که با ارتقای لوازم جانبی خود یک گام بیشتر به سمت حرفه‌ای شدن پیش خواهید رفت. البته شاید در نگاه اول تصور کنید که این لوازم جانبی قطعات اصلی محسوب می‌شوند؛ اما در مقابل سرعت پردازنده این تجهیزات در ردیف دوم قرار خواهند گرفت. بیایید با هم نگاهی به این ابزار بیندازیم:

سیستم‌عامل

سیستم عاملی که در ذهن خود دارید قبل از هر چیز به این بستگی دارد که می‌خواهید رایانه رومیزی تهیه کنید  یا در پی خرید لپ‌تاپ هستید. البته از نظر پردازش نرم‌افزارها هیچ تفاوتی میان این سیستم‌ عامل‌ها نیست. iOS، مایکروسافت یا ویندوز هر سه می‌توانند انتخاب مناسبی برای این کار باشند. سیستم‌ عامل پی سی با اغلب نرم‌افزارها سازگاری دارند و تقریباً همه نرم‌افزارها را اجرا می‌کنند.

هارددیسک

البته سرعت هارددیسک اهمیت بیشتری از خود آن دارد؛ ولی بد نیست بدانید این قطعه به‌صورت کلی دو نوع است: HDD یا هارددیسک و SSD  یا درایو حالت جامد. هارددیسک از نظر ظاهر شبیه به پخش صوت‌های قدیمی است که از آلیاژ فلز تهیه شده و پوششی مغناطیسی دارد. تنها تفاوت آن‌ها با ضبط‌صوت‌های قدیمی سرعت بالای چرخش آن‌ها است‌. درحالی‌ که SSDها  تراشه‌های حافظه و قسمت ثابت را تشکیل می‌دهند.

اصلی‌ترین مزیت یک درایو حالت جامد سرعت آن محسوب می‌شود. با کمک این قطعه راه‌اندازی و بوت کامپیوتر شما بسیار سریع‌تر انجام می‌شود و اطلاعات در کسری از ثانیه منتقل خواهند شد. درهرصورت برای انتخاب هارددیسک سرعت آن را از نظر بگذرانید. این ابزار برای طراحان باید حداقل با سرعتی معادل ۷۲۰۰ دور بچرخد.

سیستم طراحی

صفحه‌نمایش

اولین نکته‌ای که در مورد مانیتور باید به آن توجه کنید این است که وضوح آن در کمترین حالت ۸۰۰ در ۱۲۸۰ باشد. البته وضوح بالاتر از این اگر تهیه کنید بسیار بهتر است؛ اما کمترین از این اصلاً انتخاب خوبی نیست. بااین‌ وجود اگر به‌جای رایانه میزی لپ‌تاپ می‌خرید بیشتر از این حق انتخاب ندارید. البته مک‌بوک‌ها کیفیت رنگ و تصویر بسیار بالایی دارند؛ بااین‌وجود رایانه شخصی نیز به‌سرعت در حال پیشرفت است.

حال که به مرحله خرید مانیتور از راهنمای خرید سیستم مناسب طراحی رسیده‌اید بد نیست بدانید متأسفانه اغلب در بازار مانیتورهایی وجود دارد که با عنوان TN آن را می‌شناسند‌. درست است که این نمونه‌ها ارزان هستند؛ ولی اصلاً برای طراحان حرفه‌ای ساخته نشده‌اند. بهترین گزینه برای کار گرافیک پنل VA با نام فارسی تراز عمودی یا IPS تهیه کنید. IPS از همه نمونه‌ها قیمت بیشتری دارد؛ ولی بهترین انتخاب برای حرفه‌ای‌ها است.

موس یا تبلت گرافیکی؟

البته برای امور روزمره داشتن یک ماوس ضروری است. حتی اگر با لپ‌تاپ کار می‌کنید باز هم بهتر است ماوس داشته باشید؛ اما برای افراد حرفه‌ای خرید یک تبلت گرافیکی یک نکته بسیار ضروری به نظر می‌رسد. با کمک این ابزار می‌توانید بین چشم و دست خود هماهنگی ایجاد کنید. درست است که خرید آن‌ها کمی هزینه روی دستتان می‌گذارد؛ اما ارزش خرید را دارد.

کارت گرافیک و جایگاه آن

کارت گرافیک را که با نام GPU هم شناخته می‌شود، واحد پردازش گرافیکی است که وظیفه جالبی دارد. این قطعه وظایفی که به رایانه دستور می‌دهید به تصویر تبدیل کرده و در مانیتور نمایش می‌دهد. البته اغلب پروژه‌ها بی‌نیاز از این گزینه هستند و رم یا سی‌پی‌یو هم می‌توانند این کار را انجام دهند؛ اما اگر یک کارت گرافیک عالی داشته باشید پروژه‌های سنگین‌تری را می‌توانید با موفقیت به پایان‌ برسانید.

مطلب پیشنهادی: راهنمای خرید کارت گرافیک خوب و کاربردی

کارت گرافیک

درایو ذخیره‌سازی

حتماً شما هم بارها درایو خارجی اضافی یا همان هارد باکس‌ها را مشاهده کرده‌اید، این تجهیزات که یکی از گزینه‎‌ها در راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی است، بیشتر برای لپ‌تاپ یا مک‌بوک‌ها جزو گزینه‌های لازم به‌حساب می‌آیند. هر پروژه‌ای که تکمیل شد به این هاردها منتقل کنید تا بتوانید حافظه سیستم خود را تخلیه کنید و سرعت آن را افزایش دهید.

می‌توانید از 512 گیگابایت شروع کنید؛ اما بسته به هزینه‌ای که می‌توانید انجام دهید این است که بیشترین حجم را تهیه کنید. این میزان برای ذخیره ویدئو نیز مناسب است. علاوه بر این مورد باید به‌سرعت خود هارد نیز در هنگام خرید دقت کنید. حروف اختصاری PRM به این معنی است که این درایو با چه سرعتی در دقیقه می‌چرخد و فایلی که می‌خواهید را برای شما پیدا می‌کند. برای کارهای گرافیکی شما به یک درایو 7200 دور در دقیقه را انتخاب کنید. برای کارهای ویدئویی این میزان افزایش خواهد یافت.

سؤال اصلی را پاسخ دهید: لپ‌تاپ یا دسکتاپ؟

اولین سؤالی که ذهن طراحان را به خود مشغول می‌کند این است که بهتر است با یک لپ‌تاپ طراحی کنند یا رایانه رومیزی انتخاب بهتری است؟ در واقع درست است که هرکدام مزایا و معایبی دارند؛ اما نکاتی را باید به‌عنوان راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی در نظر بگیرید و بعد اقدام به خرید کنید.

اولین نکته این است که بدانید برای اولین‌بار تایپوگرافی و فتوشاپ برای مک‌بوک‌ها و لپ‌تاپ‌ها ساخته و تولید شد. از دلایل اصلی که طراحان پیش‌کسوت تصور می‌کنند که تنها از لپ‌تاپ ‌و مک‌بوک می‌شود برای طراحی کمک گرفت این است که چندین دهه تنها یکه‌تاز میدان بودند.

بااین‌حال همه این روزها می‌دانند که این تعصب، دیگر هیچ دلیلی ندارد. با پیشرفت صنعت طراحی و گرافیک دیگر می‌توان نرم‌افزارها را روی ویندوز یا OS X به یک اندازه اجرا کرد‌. تنها نکته این است که باید بدانید خرید یک سیستم رومیزی از لحاظ اقتصادی بسیار به‌صرفه‌تر است. از طرفی قطعات آن‌ها را راحت‌تر و با سهولت بیشتری می‌توانید انتخاب کنید. نکته دیگر این است که پروژه‌ای که با ویندوز طراحی کنید تقریباً با همه سیستم‌عامل‌های دیگر سازگار است و مشتری‌هایتان بیشتر آن را می‌پسندند.

لپ تاپ یا دسکتاپ

نرم‌افزار خود را انتخاب کنید

همان‌طور که پیش‌ازاین در راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی گفتیم طراحی و کارهای گرافیکی دو سو دارد که یکی نرم‌افزار و دیگری سخت‌افزار است. آنچه باید در زمینه خرید سخت‌افزار مناسب می‌دانستید با شما در میان گذاشتیم، اکنون زمان آن است که بدانید کدام نرم‌افزار می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

نرم‌افزارها را حتماً شما هم به‌خوبی می‌شناسید؛ اما به‌صورت کلی هر ابزاری که به شما کمک کند تا بتوانید عکس‌ها و تصاویر را بر روی کامپیوتر ویرایش کنید تا به هدف خود برسید در این دسته قرار می‌گیرد. این ویرایش تنها بر روی تصاویر نیست، می‌توانید متن، رنگ و حتی فیلم‌ها را هم دست‌کاری کنید و تغییر دهید.

آنچه در راهنمای خرید سیستم برای طراحی گرافیک می‌خوانید در واقع باید بدانید که قرار است این نرم‌افزار چه خدماتی به شما بدهد؛ حال تفاوتی ندارد که این نرم‌افزار را برای مک می‌خواهید یا قرار است در رایانه شخصی با آن کار کنید.

 اولین گام این است که از خود بپرسید قرار است چند تغییر اساسی ایجاد کنید یا تنها چند ویرایش جزئی مدنظرتان است؟ قرار است تصاویرتان در اندازه کوچک بازنشر شوند یا بر روی موارد بزرگ‌تری مانند بنر و پوستر کار می‌کنید. به دنبال نرم‌افزاری باشید که همه نیازتان را برآورده کند. بااین‌وجود بهتر است برخی گزینه‌های دیگر را نیز بررسی کنید. ما در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

قدرت ویرایش نرم‌افزار را محک بزنید

اولین نکته در راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی در زمینه خرید نرم‌افزار این است که باید آن را بررسی کنید که این برنامه تا چه حد می‌تواند دست شما را در ویرایش تصاویر باز بگذارد‌. شاید برخی مواقع یک یا دو تغییر کوچک مدنظرتان باشد؛ اما در بسیاری از موارد ویژگی‌های بسیار حرفه‌ای‌تری را باید دارا باشد تا بتوانید؛ مانند یک گرافیست حرفه‌ای عمل کنید‌.

راهنمای خرید سیستم مناسب کارهای گرافیکی

از واترمارک فرار کنید

نرم‌افزار موردنظرتان بدون الصاق واترمارک تصویر نهایی را در اختیارتان قرار نمی‌دهد؟ پس اصلاً به این برنامه فکر هم نکنید. نرم‌افزارهای رایگان اغلب این مشکل را دارند. اگر می‌توانید نرم‌افزاری خریداری کنید که لوگو نداشته باشد بهترین ایده است. صرف کمی پول در ابتدا خیلی بهتر از تصاویر با یک علامت تجاری در گوشه آن است. از همه مهم‌تر این‌که با وجود واترمارک شرکت دیگر نمی‌توانید علامت مخصوص خودتان را بر روی تصویر قرار دهید.

دسترسی نرم‌افزار آسان است؟

اگر می‌خواهید به پیشنهادهای راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی عمل کنید پس بهتر است قبل از اینکه نرم‌افزار را خریداری کنید حتماً یک نسخه آزمایشی آن را امتحان کنید، یا اگر امکان آن وجود دارد ویدئویی از کار با آن را مشاهده کنید. به‌این‌ترتیب می‌توانید متوجه شوید که چقدر کاربرپسند است و آیا می‌توانید به‌راحتی با آن کار کنید یا نه‌. حتی اگر می‌توانید یک پروژه را با آن انجام دهید تا همه چیز بهتر دستگیرتان شود.

کلام پایانی

برای اینکه بتوانید یکی از گرافیست‌های حرفه‌ای شوید باید سیستم خود را ارتقا دهید؛ اما برای ارتقای سیستم باید با کمک یک راهنمای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی بتوانید بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنید و بدانید هرکدام از این قسمت‌ها چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد. بهتر است هم به نرم‌افزار و هم به سخت‌افزار دقت کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید.

استوک پیسی فروشگاهی تخصصی در زمینه فروش انواع کامپیوترها با قیمت‌های مقرون به صرفه، ضمانت سلامت محصول، مشاوره و پشتیبانی است. برای خرید سیستم مناسب برای کارهای طراحی می‌توانید به صفحه محصولات سیستم رندر و طراحی ما مراجعه کنید تا از میان محصولات متنوع، سیستم مورد نظر خود را خریداری نمایید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام می‌توانید در بخش نظرات آن را مطرح کنید و یا با شماره‌های زیر تماس حاصل فرمایید.

استوک پیسی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
برای دیدن محصولاتی که دنبال آن هستید تایپ کنید.